Aktuální zprávy z klubu
st 25.3.2009 | Michal Luňák

Martin Soukup: „Klubu by při vyjednávání s novými partnery velmi pomohly plné ochozy již od prvních zápasů“

Hokejová sezóna klubu HC VCES Hradec Králové skončila. Svá turnajová klání čekají již jen na žákovské týmy a tak Vám přinášíme rozhovor s předsedou představenstva klubu HC VCES Hradec Králové a současně náměstkem primátora města Martinem Soukupem. Témat k otázkám bylo jistě několik a v tomto článku přinášíme to co hokejového fanouška zajímá nejvíce. Dočtete se o hodnocení uplynulé sezony, ale i o tom, zda se v souvislosti s finanční krizí chystají či nechystají nějaká opatření.

Jak hodnotíte sezónu z pohledu předsedy představenstva hokejového klubu?
„V odpovědi na Váš dotaz musím vzít v úvahu schválenou strategii rozvoje klubu do roku 2014, která mimo jiné určuje i jednotlivé sportovní a ekonomické cíle. Z tohoto pohledu mohu být jako předseda představenstva spokojen. Když začnu u těch nejmenších, přímým oslovením hradeckých mateřských škol se nám daří stále navyšovat počet dětí v náboru. To je základní podmínkou pro dlouhodobý rozvoj klubu. Další nezbytnou podmínkou je zvýšení důvěry rodičů k trenérům a k transparentnímu financování jednotlivých tříd. A „A“ tým? Oproti plánu jsme o jeden stupínek poskočili.“

Když odhodíte oficiality, je o vás známo, že zápasy hodně prožíváte. Jak se vám zamlouvala uplynulá sezóna z pohledu fanouška?
„Začátek základní části byl „neslaný, nemastný“, pak ta šňůra proher na domácím ledě... Chodil jsem domů se smíšenými pocity - jako všichni. Ale navíc zatížen tím, co můžeme ve vedení klubu udělat pro pohodu hráčů, pro lepší výsledky. Jakmile se prohrává doma, je to špatné - pro fanoušky, pro sponzory, pro vlastníky klubu… Do toho připomínky ke kvalitě a cenám občerstvení, ochutnávali jsem klobásy v bufetu, řešili ceny s provozovatelem. Ale toto všechno ubývalo na významu se stále lepšími výsledky. Ke všemu tomu přispívalo lepšící se prostředí zimního stadionu, a to i s nedostatky, které taková přestavba „za pochodu“ nutně přináší…“

Tým došel do semifinále, což je jistě lichotivé vysvědčení. Jak moc důležité je umístění týmu při jednání se sponzory klubu?
„Z krátkodobého hlediska to u stálých podporovatelů není zcela zásadní. Může to však ovlivnit vyjednávání u partnerů nových. Větší vliv má v tomto případě vývoje počtu návštěvnosti. Klubu by při vyjednávání s novými partnery velmi pomohly plné ochozy již od prvních zápasů.“

Celým světem otřásá finanční krize. Jak se dotkne hokejového klubu ve výhledu na následující sezónu?
„V této sezóně jsme pro naše partnery připravili řadu nových marketingových nabídek. Nově jsme zavedli projekt „partner utkání“, které znamenalo zviditelnění zboží a služeb nejen v rámci VIP klubů, ale i pro diváky, a to nejen na stadionu, ale i prostřednictvím mediálních partnerů. Myslet si v dnešní době, že získáme finanční prostředky jen díky tomu, že majitel společnosti má rád hokej, je velmi pošetilé. Proto sky boxy, proto VIP kluby. Díky této úzké spolupráci nám zatím žádný partner podporu neodmítl. Krize se ale dále vyvíjí a uvidíme, co přinese před zahájením další sezóny. V rozpočtu klubu s určitým propadem z principu předběžné opatrnosti počítáme.“

Přijme město Hradec Králové v důsledku finanční krize nějaká opatření vůči hokejovému klubu?
„Město je hlavním akcionářem hokejového klubu, tedy není pouze generálním partnerem. Podílí se na zisku, ale také na ztrátě. Je to jakási pupeční šňůra života. A klub, to není jen „A“ tým, jsou to stovky dětí ve sportovním centru mládeže, což znamená nabídku využití volného času dětí a mládeže a také prevenci proti kriminalitě. Z těchto důvodů se žádné omezení nechystá.“

Je veřejným tajemstvím, že město chce odkoupit podíl sousedních Pardubic v akciové společnosti. Jaká je nyní situace a kdy by mělo padnout nějaké definitivní rozhodnutí?
„Městu tuto věc předložilo vedení klubu a město ji jako součást globální strategie rozvoje klubu schválilo na valné hromadě. V současné době probíhají jednání s vlastníky pardubického klubu HC Moeller Pardubice o ceně. Doposud je hodně vysoko a město zatím na návrhy protistrany nepřistoupilo. Domnívám se ale, že bychom se mohli domluvit během tohoto roku.“

Co by znamenal případný odkup pro klub a zároveň je jistě i varianta, že odkup nebude realizován. Jaký dopad bude mít jedna či druhá varianta?
„Odkup klubu by jistě znamenal výhodnější pozici pro hledání strategického partnera. V případě, že se nedohodneme na ceně, mohl by 40% podíl v klubu získat kdokoliv, a to by mohlo znamenat nejistotu v klubu, ale i u hlavního akcionáře, tedy města.“

Klub má snahu najít strategického partnera. Jak těžké to v této době je?
„V roce 2009 bez ohledu na výsledky i na obchod s akciemi to není úkol ke splnění, chci tím říci, že máme čas. Je krize a není k tomu ideální doba. Nechceme partnera na sezónu, ale minimálně na pět a více let. Jinak to nemá smysl.“

Stále také probíhá rekonstrukce ČEZ Stadionu. Jakých úprav se dočká stadionu v letním období?
„Tou hlavní změnou, kterou by měli zaznamenat diváci, jsou sky boxy, dalšími je zkvalitnění zázemí pro hráče. Připravujeme vizualizaci na web klubu - včetně harmonogramu podle smlouvy a schválených dodatků - a samozřejmě bonbonkem bude vize - hala I, hala II, zázemí, atd. To bychom chtěli alespoň připravit pro budoucnost.“