Partner utkání
so 31.12.2016 | Promo akce

Partner Mountfieldu HK bude čelit velké výzvě: BARTH Racing míří na Rally Dakar

Partner hradeckého hokejového klubu, firma Autocentrum Barth, se na přelomu roku vydá na soutěž, která se co do náročnosti klidně vyrovná kompletnímu ročníku extraligy ledního hokeje. Závodní tým Autocentra BARTH Racing totiž nasadí hned čtyři stroje do nejnáročnějšího závodu na světě – dakarské rally!

Dakarskou rally asi netřeba příliš představovat. Nejslavnější offroadový závod se poprvé konal už v roce 1979, letos se tedy bude pořádat už 39. ročník. Závodníci se budou muset vypořádat s rychlostními zkouškami na rozmanitých površích a v nepředvídatelném prostředí Argentiny, Bolívie a nově také Paraguaye. Velkým strašákem nejen pro techniku, ale i fyzičku závodníků bude opět nadmořská výška dosahující hodnoty skoro 4000 metrů, písečné bouře a teploty pohybující se od nuly až k šedesáti stupňům Celsia.

Za tým BARTH Racing se soutěže trvající celkem třináct dní zúčastní hned čtyři jezdci – dva v kategorii motocyklů a dva v soutěži čtyřkolek. Na motocyklech pojedou David Pabiška, který v Dakaru pravidelně startuje už od roku 2008, a Rudolf Lhotský, jenž si v minulém ročníku vyzkoušel premiéru na nejtěžší rally světa. Čtyřkolky pak nabídnou zkušeného a pětinásobného vítěze Dakaru Josefa Macháčka, který v tomto slavném závodě startoval i s buginou, a premiéru Zdeňka Tůmy.

V pozici pozorovatele se navíc Dakaru s BARTH Racing zúčastní i slavný freestyle motokrosař Libor Podmol, který vyjádřil své přání závodit v příštím ročníku Dakaru. Pro Podmola by se jednalo o premiéru v této slavné soutěži.

Když už je řeč o premiéře, tým BARTH Racing představí v roli doprovodného vozidla nový vůz Volkswagen Tiguan, kterého pojmenoval Alan. Za jeho volant se posadí reportér rádia Impuls Vlastimil Korec a mediální manažer týmu BARTH Racing Miroslav Vraný. Alan bude mít podobně obtížný úkol jako ostatní závodní stroje, jelikož v pozici asistenčního vozu musí kopírovat celou trasu slavné rally.

Nový Tiguan s motorem 2.0 TDI, automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG, výkonem 190 koní a pohonem všech kol 4Motion se tak bude muset vypořádat s tisíci kilometry v extrémních podmínkách. Aby vůz zvládl takový úkol, rozhodl se tým BARTH Racing doplnit automobil o sériový Offroad paket, jenž slouží například k ochraně pohonné jednotky, dvě náhradní kola umístěna na střeše, úpravu palubní desky či vývod elektřiny pro dobíjení nejrůznějších zařízení.

Tiguan bude také disponovat adaptivní regulací podvozku sloužící k nastavení tlumičů a nastavení posilovače řízení, která je ale dostupná i v sériové výrobě. Vůz je tak plně připraven, aby ve své historicky první premiéře na slavné rally uspěl a prokázal svoje kvality. Stejně jako celý tým BARTH Racing.

Sledujte BARTH Racing na Rally Dakar 2017